Jak co roku w maju branża mięsna spotkała się na Kongresie Meating. Przedstawiciele zakładów przetwórczych, dostawców sprzętu, chemii, technologii i usług licznie przybyli do Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim, by porozmawiać o najnowszych trendach, rozwiązaniach i sposobach na bezpieczne warunki wytwarzania żywności.
Kongres Meating to wydarzenie kierowane do technologów, działów rozwoju i jakości branży mięsnej. Troską uczestników jest zadbanie o wysokie standardy higieny w procesie produkcji, przetwarzania i magazynowania żywności.
Firmy z sektora spożywczego od lat są ważnym partnerem Grupy Impel. Współpracujemy zarówno w zakresie flagowej usługi utrzymania higieny oraz innych usług takich jak zapewnienie bezpieczeństwa, czyszczenie przemysłowe, doraźne usługi mycia i doczyszczania, środki bhp i odzież robocza.
Stoisko połączonych sił Impel – Climbex było doskonałą okazją do porozmawiania o współpracy. Energiczny i doświadczony zespół handlowy chętnie udzielał informacji o naszych produktach i dopasowaniu ich do potrzeb zakładu. Ciekawym wątkiem wydarzenia były rozmowy z dostawcami chemii, sprzętu i technologii, którzy prezentowali najnowsze rozwiązania i chętnie nawiązywali partnerskie relacje.
Pierwszy dzień Kongresu Meating zakończyła gala z okazji 25-lecia „Rzeźnika polskiego”. Odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie “To mi smakuje! Eksperci rekomendują” oraz w Plebiscycie “Lider Ekomodernizacji”. Jubileusz był celebrowany podczas wykwintnej kolacji, którą rozpoczęło wkroczenie elegancko ubranych kelnerów przy wtórze muzyki z filmu „Mission impossible”. Część rozrywkową wieczoru zapewnił pokaz tańca i feeria świateł, które wprowadziły uczestników w iście zabawowy nastrój. Po części oficjalnej nadszedł czas na tańce i międzystolikowy networking.
Program wydarzenia obfitował w prelekcje, debaty, warsztaty, spotkania, rozmowy. Unaocznił też najważniejsze trendy branży spożywczej. Przede wszystkim potrzebę dbania o gospodarkę obiegu zamkniętego. Oszczędność energii, wody, surowców – muszą być udziałem nas wszystkich – producentów, dostawców i partnerów. To wymóg ekonomiczny, biznesowy i ekologiczny. Kolejnym aspektem ważnym dla branży jest cyfryzacja i potrzeba jak najszerszego jej wdrożenia. Pozwoli to zarządzać danymi, analizować je, optymalizować i zmieniać. Dodanie do tego automatyzacji – przede wszystkim w produkcji – zagwarantuje powtarzalność i standaryzację procesów.
Uczestnicy co do jednego byli zgodni – poziom koniunktury i wskaźniki ekonomiczne dla przemysłu spożywczego są raczej optymistyczne. Pozwala to pozytywnie patrzeć w przyszłość i bezpiecznie myśleć o wprowadzaniu zmian technologicznych.
Organizator zadbał o wysokie zaangażowanie uczestników organizując grywalizację. Wystarczyło zarejestrować się w aplikacji wydarzenia i zbierać punkty za udział w panelach czy odwiedzanie stoisk. Najbardziej aktywni mogli zawalczyć o atrakcyjne nagrody. Wśród nich dron, kamera, hulajnoga elektryczna, aparat fotograficzny czy videorejestrator.
Kongres Meating odbył się po raz 5. w formule stacjonarnej i zgromadził blisko 500 uczestników. Redakcja miesięcznika „Rzeźnik polski” koncertowo zorganizowała wydarzenie i umożliwiła zaprezentowanie ciekawych tematów. Gratulujemy sukcesu i dziękujemy za możliwość udziału!





